20.09/ Mikrofeminizacje: Saint Omer + dyskusja

Krakowski Oddział Centrum Praw Kobiet i Kino Mikro zapraszają na kolejne spotkanie z cyklu Mikrofeminizacje. Po seansie zapraszamy na spotkanie połączone z dyskusją. We wrześniu obejrzymy "Saint Omer" czyli zdobywcę Srebrnego Lwa oraz Lwa Jutra (nagroda dla debiutantów) na Festiwalu w Wenecji.

✨ 20.09, godz. 19:30
✨ Bilety: https://tiny.pl/ccdll 

Po seansie zapraszamy na dyskusję, w której udział wezmą:
⭐ Aleksandra Bezłada-Drabik - aplikantka adwokacka w Krakowskiej Izbie Adwokackiej, na co dzień współpracuje z Fundacją Centrum Praw Kobiet Oddział w Krakowie
⭐ Klaudia Mieńkowska - psycholożka, absolwentka Instytutu Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego
⭐ Dyskusję moderuje Natalia Kućma z Centrum Praw Kobiet

Klaudia Mieńkowska - psycholożka, absolwentka Instytutu Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego, w trakcie całościowego szkolenia przygotowującego do uzyskania certyfikatu psychoterapeutki poznawczo-behawioralnej. W swojej pracy zawodowej zajmowała się m.in. wspieraniem osób pokrzywdzonych przestępstwem udzielając im pomocy psychologicznej na różnych etapach postępowań prawnych. Współprowadziła również grupy terapeutyczne dla młodzieży i młodych dorosłych zagrożonych wykluczeniem społecznym. Obecnie pracuje w Poradni Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży przy Szpitalu Klinicznym im. dr. Józefa Babińskiego w Krakowie.

Aleksandra Bezłada-Drabik - aplikantka adwokacka w Krakowskiej Izbie Adwokackiej, na co dzień współpracuje z Fundacją Centrum Praw Kobiet Oddział w Krakowie

Francuski kandydat do Oscara i zdobywca Wielkiej Nagrody Jury na festiwalu w Wenecji. Wstrząsający, prowokacyjny dramat sądowy, w którym na ławie oskarżonych zasiada młoda imigrantka posądzona o zamordowanie swojej 15-miesięcznej córeczki. Sprawa wydaje się być przesądzona: dziewczyna przyznaje się do winy. Jednak jej szokująca spowiedź przed przysięgłymi nie tylko komplikuje proces, ale i uniemożliwia łatwe ferowanie wyroków. Alice Diop scenariusz tej historii oparła na faktach, ale jej film staje się manifestem skierowanym przeciwko oskarżaniu – matek i kobiet, szczególnie tych „obcych”, o innym kolorze skóry. Saint Omer niepostrzeżenie konfrontuje nas z naszymi własnymi uprzedzeniami, sprawia, że odkrywamy w sobie ławników, adwokatów, sędziów. Ale ta opowieść sięga jeszcze głębiej: ku kolektywnym wyrwom w sercach i pamięci; ku córkom dziedziczącym traumy matek. Bo wykluczenie i pogarda też bywają narzędziem zbrodni.

Projekt realizowany jest ze środków uzyskanych z dofinansowania udzielonego w ramach Programu Sieci Kin Studyjnych uzyskanych na ten cel z Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.